Jak zadbać o kości i mięśnie dziecka?

Silne kości i mięśnie to podstawa, na której może opierać się rozwój całego młodego organizmu. Poczucie własnej siły i sprawności dodatkowo wzmacnia dobrą samoocenę u dziecka, dlatego jest to obszar, o który warto zadbać z całą starannością.

Witaminy i minerały

Numerem jeden na naszej liście powinna być odpowiednia dieta. Co musi się znaleźć w menu rozwijającego się dziecka czy dorastającego nastolatka? Dla mięśni niezbędne będą produkty zawierające witaminy z grupy B, a także witaminy A, E, C i PP. Prawidłowy rozwój kości uzależniony jest w dużej mierze od odpowiedniego poziomu wapnia oraz witaminy D w organizmie. Jeśli mamy wątpliwości, czy dostarczamy odpowiednią ilość wszystkich składników w diecie, warto sięgnąć po witaminy na wzrost i witaminy na mięśnie. Nie tylko działają wzmacniająco, ale także pozwalają na szybszą regenerację.

Na jakie produkty warto postawić?

Przede wszystkim stawiamy na takie produkty, które nie zawierają pustych kalorii, natomiast dostarczają organizmowi cennych składników. W tym celu wystarczy sięgać po pokarmy z piramidy żywieniowej. Przypomnijmy, że u jej podstawy znajdują się produkty zbożowe. W następnej kolejności mamy owoce i tłuszcze, a także nabiał i chude mięso. Słodycze spożywamy sporadycznie, gdyż nie dostarczają organizmowi wartości odżywczych.

Aktywności wzmacniające mięśnie

Mięśnie, dla prawidłowego rozwoju i wzrostu, potrzebują treningu. Obecnie trudno niekiedy o zapewnienie dziecku odpowiedniej porcji ruchu. Lekcje wychowania fizycznego w szkole mogą nie wystarczyć, dlatego warto zachęcić dziecko do wspólnego uprawiania sportu lub do rekreacji ze znajomymi. Wielu rodziców decyduje się też na zapisanie pociechy na zajęcia sportowe organizowane poza szkołą. Codzienna porcja ruchu i wysiłku fizycznego jest niezbędna, aby młody organizm zdrowo się rozwijał i rósł. Dodatkowo, zwłaszcza jeśli nasze dziecko uprawia sport więcej niż 2 razy w tygodniu, można podawać mu witaminy wzmacniające (np. http://www.sanostol.pl/produkty/sanostol).

Aktywności wzmacniające kości

Podobnie jak w przypadku mięśni, kości również potrzebują ćwiczeń i wysiłku. Dla zachowania zdrowia niemal każdy sport jest wskazany, jednak kości potrzebują szczególnego traktowania. Aktywności takie jak jazda na rowerze czy pływanie, choć wzmacniają ogólną kondycję, nie obciążają kości. Dla ich wzmocnienia dobre będą sporty wymagające noszenia ciężaru własnego ciała, takie jak spacery, bieganie, tenis, koszykówka, taniec, hokej czy aerobik.

PODZIEL SIĘ
Marcin Dębowski
Pragnę przekazać zdobyte doświadczenie przyszłym jak i świeżo upieczonym rodzicom. Mam nadzieję, że w moich artykułach znajdziecie odpowiedź na swoje pytania.

3 KOMENTARZE

  1. ja zawsze mam ten sam zaskoczony wyraz twarzy jak sobie przypominam, że dziecko potrzebuje „zboża”. z przyzwyczajenia unikam w swojej diecie pieczywa bo stereotyp tuczącej zmory jednak mam w głowie ale wiem, że dobre pieczywo, płatki, otręby itp. to samo dobro!

ZOSTAW ODPOWIEDŹ