Dbaj o poziom magnezu w ciąży

Kobiety w ciąży borykają się z różnymi dolegliwościami, które po tym okresie ustępują samoistnie. Nie wolno ich jednak lekceważyć, bo wiele z nich może mieć niekorzystny wpływ na maluszka, który przez cały okres ciąży rozwija się bardzo intensywnie. Zachowaj więc prawidłowy poziom magnezu, bo to uchroni Ciebie i Twoje dziecko przed niedobrymi konsekwencjami.Pomogą Ci w tym preparaty zawierające magnez.

Magnez w organizmie człowieka pełni wiele istotnych funkcji. Wiele objawów niedoboru tego pierwiastka, które pojawiają się w okresie ciąży, podobnych jest do tych, występujących w normalnym czasie. To przede wszystkim wszechogarniające zmęczenie i osłabienie, któremu zwykle towarzyszą skurcze mięśni, zaburzenia koncentracji, bóle i zawroty głowy, kołatanie serca i bezsenność..

Magnez a ciąża
Jednak magnez w ciąży jest szczególnie ważny. Jego brak wywołuje wiele zagrożeń zwłaszcza skurcze mięśni, co może być przyczyną poronień. Trzeba więc bardzo uważać i zanim lekarz zleci suplementację magnezu, należy natychmiast wdrożyć odpowiednią dietę, która podnosząc poziom tego pierwiastka w organizmie, wydłuży czas trwania ciąży, a dzięki temu waga urodzeniowa dziecka będzie prawidłowa.

Niedobór magnezu w ciąży może też być przyczyną wystąpienia rzucawki, co zdecydowanie zagraża prawidłowemu jej przebiegowi. Magnez jest też niezbędny dla prawidłowego rozwoju i wzrostu układu kostnego maluszka oraz dla jego układu nerwowego.

Suplementacja w ciąży?
W ciąży nie wolno przyjmować żadnych leków ani suplementów bez konsultacji z lekarzem prowadzącym. Jednak zwykle już na pierwszej wizycie w czasie ciąży, większość lekarzy zaleca różne preparaty wielowitaminowe, suplementy diety, które odpowiadają indywidualnemu zapotrzebowaniu danej pacjentki.

Trzeba zdać sobie sprawę, że niezbędna dawka dzienna magnezu dla kobiet w ciąży to nawet 450 mg i czasami dodatkowa suplementacja jest niezbędna, ale o tym musi zadecydować lekarz. Należy pamiętać, że różne leki i środki mają niestety zły wpływ na poziom magnezu we krwi.

Niektóre zwiększają jego wydalanie, a inne po prostu hamują wchłanianie się magnezu. W takich sytuacjach trudno jest wspomagać poziom magnezu tylko dietą i niezbędne staje się przyjmowanie innych preparatów. Warto jednak zwrócić uwagi na środki, które oprócz magnezu zawierają witaminę B6 i dzięki niej efektywnie wspomagającą przyswajanie magnezu.

Dieta to podstawa
U zdrowych kobiet w ciąży, podstawą zachowania prawidłowego poziomu magnezu w organizmie powinna być dieta. Zanim więc sięgniesz, za aprobatą lekarzazadbaj, aby w Twoim jadłospisie znalazły się składniki zawierające duże ilości tego cennego pierwiastka.

Zwykła, prosta sałatka składająca się ze świeżych liści szpinaku posypanych żurawiną i ulubionymi orzechami, oczywiście z dressingiem z oliwy, cytryny, miodu i ulubionych przypraw, dostarczy Ci ogromnej ilości magnezu.

Wielbicielki pestek dyni mogą w ten sposób uzupełniać magnez w organizmie. Już pół szklanki takich pestek zapewni sporą dawkę tego cennego pierwiastka. Jeśli do tego na Twoim stole będą często gościły ryby, kasze, fasolka w różnej postaci i chociaż od czasu do czasu awokado, to nie musisz się bać, że w organizmie zabraknie magnezu.

PODZIEL SIĘ
Marcin Dębowski
Pragnę przekazać zdobyte doświadczenie przyszłym jak i świeżo upieczonym rodzicom. Mam nadzieję, że w moich artykułach znajdziecie odpowiedź na swoje pytania.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ